Przywiązanie do swojej ojczyzny czy kraju pochodzenia jest zjawiskiem jak najbardziej pożądanym, choć często lekceważonym w dzisiejszym kosmopolitycznym świecie. Utożsamianie się ze swoim miejscem pochodzenia nie powinno być jednak czymś wstydliwym. Wręcz przeciwnie – przejawy patriotyzmu są mile widziane i bywają niezwykle pożyteczne w społeczeństwie.
Patriotyzm trafia także na odzież
To jedna z form pokazywania swojej tożsamości i przywiązania do kraju. Jest to pewnego rodzaju manifest młodego pokolenia, które próbuje zwrócić uwagę na zapominane często wartości. Stąd też duża popularność marek odzieżowych, produkujących szeroko rozumianą „odzież patriotyczną”, takich jak chociażby Surge Polonia, Red Is Bad, Fighter Shop i inne. Firm produkujących takie ubrania jest jednak znacznie więcej, o czym możemy się przekonać przeglądając bogate oferty sklepów internetowych, które prześcigają się w propozycjach dotyczących coraz wymyślniejszych wzorów bluz, czapek a nawet akcesoriów.
Do kogo skierowana jest oferta sklepów patriotycznych?
Z pewnością najszerszym gronem odbiorców są młodzi ludzie, w znacznej mierze mężczyźni do 35 roku życia. Te tendencje utrzymują się i najprawdopodobniej się nie zmienią. Wynika to nie tylko ze statystyk prowadzonych przez sprzedawców, ale z samego doświadczenia i obserwacji. Często widzimy młodzież, ubierającą np. koszulki patriotyczne Surge Polonia, co świadczy o trafności określenia grupy docelowej i konsekwentnym trafianiu do niej.